Nano i Mikro influenceri kao učinkovito „oružje“ u affiliate marketingu

Nano i Mikro influenceri kao učinkovito „oružje“ u affiliate marketingu

Influenceri su doslovno osvojili prostor društvenih mreža. Brendovi žele surađivati s njima jer u takvoj suradnji vide ogroman potencijal, ali odabrati pravog influencera za svoju kampanju nije tako jednostavno. U Dognet affiliate mreži naglašavamo da influenceri koji promoviraju vaše proizvode ili usluge budu uistinu relevantni, pouzdani i pošteni. U ovom članku ćemo pogledati tzv. „Nano“ i „Mikro“ influencere i objasnit ćemo zašto je ova grupa influencera najprikladnija za vašu affiliate kampanju. U suradnji s influencerima u affiliate marketinškim kampanjama vrijedi sljedeće: „Mikro influenceri predstavljaju Makro prilike.“, a u ovom članku ćete saznati zašto.

Podjela influencera

Influenceri se prema broju pratitelja mogu podijeliti u nekoliko skupina:

  • NANO INFLUENCERI – 1.000 do 5.000 pratitelja
  • MIKRO INFLUENCERI – 5.000 do 20.000 pratitelja
  • MID-TIER INFLUENCERI – 20.000 do 100.000 pratitelja
  • MAKRO INFLUENCERI – 100.000 do 1.000.000 pratitelja
  • MEGA INFLUENCERI – više od 1.000.000 (radi se najčešće o selebritijima i slavnim osobama)

Za vas kao tvrtku i oglašivača, prve dvije skupine influencera, odnosno nano i mikro influenceri, bit će najatraktivnije. Zašto? Ovaj grafikon je najbolji odgovor na ovo pitanje:

Izvor: HypeAuditor

Ovaj grafikon prikazuje koliko je visoka stopa angažmana (engagement rate) za pojedine skupine influencera. Stopa angažmana je metrika kojom možemo izmjeriti stupanj uključenosti pratitelja danog influencera u njegov sadržaj, odnosno način interakcije s tim sadržajem ( lajkovi, komentari, dijeljenja, objavljivanja itd.).

Grafikon pokazuje da upravo Nano i Mikro influenceri imaju ili mogu izgraditi jače odnose sa svojom publikom od ostalih kategorija influencera.

Zašto izabrati Nano i Mikro influencere za vašu affiliate kampanju?

  • Prvi razlog je da affiliate marketing nije baš atraktivan oblik zarade za „velike influencerske igrače“, barem u našoj regiji. U SAD-u ili Velikoj Britaniji slika je drugačija. Ovi influenceri najčešće imaju dugoročna ekskluzivna partnerstva s brendovima, postaju ambasadori brendova itd. Na drugoj strani, manji influenceri skloniji su baš ovakvoj suradnji te je velika vjerojatnoća da će biti zainteresirani za vašu affiliate kampanju i htjeti surađivati s vama. Kao što prikazuje gornji grafikon, suradnja s manjim influencerom može biti mnogo uspješnija za vas kao tvrtku.
  • Drugi razlog je da se influenceri s manjim brojem pratitelja specijaliziraju u većini slučajeva samo za jedno područje, tzv. nišu. To znači da su Nano ili Mikro influenceri usko uključeni samo u određeno područje, kao npr. kuhanje, putovanja, zdrava prehrana, uređenje interijera i sl. Upravo ova uska specijaliziranost omogućuje im da aktivnostima na društvenim mrežama dopru samo do relevantne publike, koja je stvarno zainteresirana za temu. Kod većih influencera ta prednost nestaje, jer u većini slučajeva postaju tzv. lifestyle influenceri i pokušavaju se „ugurati“ u svako područje u koje mogu.
  • Treći razlog je financijska pristupačnost Nano i Mikro influencera. Affiliate marketing općenito nije jedna od marketinških praksi koje zahtijevaju mnogo uloženog novca. To se također odnosi na kampanje influencera u affiliate mreži. Nano i Micro influencerima će u većini slučajeva odgovarati barter suradnja, što znači da im pošaljete proizvode na besplatnu probu. Naknadno će svoje iskustvo s vašim proizvodom podijeliti na društvenim mrežama, gdje će naravno objasniti koliko su bili zadovoljni proizvodom, što im se svidjelo, odnosno što im se nije svidjelo, te će dati jedinstveni kod za popust koji će se moći koristiti za kupnju proizvoda ili cijelog asortimana u vašoj e-trgovini, ili će dobiti besplatnu dostavu itd.
  • I, na kraju, četvrti razlog je njihova vjerodostojnost. Ovi influenceri pažljivo biraju što će promovirati i u koju će affiliate kampanju biti uključeni, jer ne žele razočarati svoju publiku. Njihovi profili nisu zatrpani reklamama i promocijom svega i svačega. Njihovi pratitelji smatraju ih gotovo prijateljima jer na svojim profilima na društvenim mrežama grade zajednice s jednakim interesima i jednostavno ne žele izgubiti povjerenje.
Ako imate npr. vrlo specifičan proizvod ili si možete priuštiti većeg influencera, i to je moguće. U Dognetu ćemo se pobrinuti za sve.

Ako želite uključiti influencere u svoje kampanje, možete mi se javiti na velasevic@dognet.com i skupa ćemo razmotriti potencijalne mogućnosti suradnje.

Juraj Čupáni
Juraj Čupáni

Junior Relationship Manager

Više članaka koji bi Vas mogli zanimati

Koje kampanje su dostupne na našoj mreži?