Povećanje prodaje od Black Fridaya u Dognetu unatoč padu prodaje na tržištu

Povećanje prodaje od Black Fridaya u Dognetu unatoč padu prodaje na tržištu

Black Friday jedan je od najvećih i najvažnijih događaja za cijeli e-commerce segment. Već dugi niz godina to nije samo jedan dan, već uglavnom tjedan koji se naziva “Black week”. Međutim, istina je da e-trgovine sniženja provode već od početka studenog. Stoga je studeni najsnažniji mjesec u e-commerce sezoni.

Isto vrijedi i za našu mrežu, gdje se ne samo oglašivači (e-trgovine), već i partneri (publisheri) pripremaju za ovo razdoblje ponekad već krajem rujna. Svake godine izdavačima(publisherima) pružamo detaljan pregled akcija naših oglašivača(e-trgovina) kako bismo im olakšali implementaciju tih akcija. U ovu inicijativu aktivno uključujemo oglašivače. Naš cilj je stvoriti idealne uvjete za obje strane kako bi izvukli maksimum iz svoje affiliate suradnje.

Tijekom cijele 2023. godine na mreži smo primijetili da ljudi češće kupuju, ali za manje novca, zbog čega nas je Black Friday ugodno iznenadio. Donio je rast u svim parametrima, čime je obranio poziciju jednog od najpopularnijih e-commerce događaja.

U statistici smo usporedili Black week 2023: 20.11. – 26.11.2023 vs. Black week 2022.: 21.11. – 27.11.2023. Grafički prikaz ukazuje i na prethodne godine, gdje vidimo neprirodan porast u 2020. i 2021. godini, koji je uzrokovan pandemijom. Međutim, u širem horizontu od 5 godina, primijetili smo uzlazni trend u svakom parametru u mreži.

Black Friday week: 2023 vs 2022 – globalni pregled

U Dognetu smo oglašivačima donijeli +10% veći promet tijekom Black weeka nego 2022 godine. Tijekom ovog tjedna porastao je za 291.862 €. Promet koji smo donijeli u e-trgovinama tijekom Black Weeka iznosio je do 31% prometa ostvarenog tijekom cijelog studenog.

 

Izdavači (Publisheri) su također zaradili +10% više od provizija nego u 2022. godini. Što je za 15.174 € više u samo tjedan dana. Provizije izdavača (publishera) tokom Black Friday weeka činile su čak 29% ukupnih provizija koje su izdavači(publisheri) zaradili tijekom studenog.

 

Prosječna vrijednost narudžbe u cijeloj mreži porasla je za +12,5% sa 64 € na 72 €. Kupci su kupovali skuplje proizvode, što se odrazilo po svim parametrima.

U odnosu na prošlu godinu bilježimo rast po svim parametrima, što je vrlo dobra vijest za oglašivače i izdavače(publishere) nakon ne baš uspješne 2022. godine. Najsnažniji dan Black Weeka bila je nedjelja. Ovaj trend promatramo zadnje 3 godine na gotovo svim tržištima.

Segmenti u kojima su Black Friday promocije najbolje funkcionirale i u kojima bilježimo najznačajniji porast broja konverzija u odnosu na prethodni mjesec su:

  1. Multishopovi (+134%)
  2. Sport (+121%)
  3. Dječji proizvodi i igre (+71%)
  4. Elektronika i rasvjeta (+70%)
  5. Hobi i putovanja (+63%)
  6. Kućanstvo i okućnica. (+56%)

 

Međugodišnja usporedba: studeni 2023. u odnosu na studeni 2022. godine

Promet ostvaren za oglašivače(e-trgovine): 10.213.960 € (+ 2%)

Provizije izdavača (publishera): 550.299 € (+8%)

Prosječna vrijednost narudžbe: 72 € (+ 11%)

Rezultati za mjesec studeni 2023. u skladu su sa Black Friday weekom, koji je značajno pridonio pozitivnim rezultatima.

Ono što je zanimljivo je ovogodišnji rast prosječne vrijednosti narudžbe, što je neuobičajeno tijekom studenog jer ljudi iskorištavaju Black Friday popuste.

 

Mjesečna usporedba: Listopad 2023. vs Studeni 2023

Promet ostvaren putem e-trgovine: 10 213 960 € (+55 %)

Provizije izdavača (publishera): 550.299 € (+48%)

Prosječna vrijednost narudžbe: 72 € (+ 14%)

Ukupan promet i provizije izdavača(publishera) rasle su iz mjeseca u mjesec i ove i prošle godine. Dobri rezultati se ne tiču samo sezone, već njima značajno pridonosi aktivnost oglašivača(e-trgovina) i izdavača(publishera) o kojima se mi u Dognetu brinemo svake godine.

U 2022. godini, kada su se rezultati smanjili u odnosu na prethodne godine, vidjeli smo da kupci kupuju jeftinije proizvode. Nije iznenađujuće da se upravo ove godine svijet potpuno vratio u stanje prije pandemije, ali je počeo rat u Ukrajini. Zabrinutost ljudi također se odrazila na ponašanje pri kupnji u Dognetu.

Usporedba rezultata Black Friday 2023. u odnosu na 2022. godinu na pojedinim tržištima

Promet koji je e-trgovina ostvarila tijekom Black Friday 2023

Provizije izdavača tijekom Black Friday 2023

Prosječna vrijednost narudžbe tijekom Back Friday 2023

Najsnažniji dan Black Friday 2023

SK

1 785 880 € (+ 78%)

71 914 € (+20 %)

72 € (- 8%)

nedjelja

CZ

1 002 544 € (-12 %) 

59 760 € (-10 %)

78 € (+ 34 %)

nedjelja

HU

338 051 € (+ 55%)

25 497 € (+112 % )

73 € (+16 %)

nedjelja

Mađarsko tržište značajno je poraslo po svim parametrima, što je rezultat brojnih aktivnosti koje smo radili na tom tržištu, a jedna od njih je smjernica širenja (expansion guideline) za izdavače(e-trgovine). Ovo tržište ima ogroman potencijal, što dokazuje sve veća kvaliteta e-trgovina i bolje iskustvo korisnika. To vidimo i na hrvatskom tržištu, gdje porast prometa oglašivača iznosi +54%, a provizija izdavača +126%. Zanimljivost na ovom tržištu je najveća prosječna kupovna vrijednost do 88 €.

Svako pojedino tržište je specifično, izdavači mogu raditi na više tržišta i na taj način ostvariti veći promet za više oglašivača.

Ne navodimo brojke konverzija zbog novopokrenute kampanje arukereso.hu, koja ima specifično mjerenje konverzije, pa bi rezultati bili obmanjujući i zbunjujući.

 

Zaključak

Smatramo da su godine od 2020. do 2021. anomalne u mreži, kada je e-commerce doživjeo neobičan porast uzrokovan globalnom pandemijom. E-shop je povećavao narudžbe, profite, a neki su nastajali doslovno iz tjedna u tjedan. Međutim, taj rast nije bio prirodan, a nakon stabilizacije situacije mnoge su se e-trgovine suočile s novim problemima poput visokih troškova osoblja.

Dobit (profit) u 2022. više nije bila tako visoka i e-commerce se morala vratiti “u normalu”. Za neke e-trgovine to je značilo kraj, osobito u visokom konkurentskom okruženju u Slovačkoj i Češkoj.

Godina 2023. dokaz je da se affiliate marketing i s njime povezani prihodi počinju stabilizirati u našoj mreži i da se zabrinutost kupaca smanjila. Sezona i sam Black Friday i dalje je popularan događaj, kada kupci iskoriste popuste kako bi na vrijeme kupili božićne darove. Ulaganje energije ne samo u ovom razdoblju isplati se i oglašivačima(e-trgovinama) i izdavačima(publisherima). Dobit ćete maksimalnu podršku u našoj mreži kako bismo svake godine mogli uživati ​​u takvim rezultatima.

Affiliate marketing za e-trgovine
BESPLATNA E-KNJIGA

Affiliate marketing za e-trgovine

Samo ste jedan korak udaljeni od e-knjige koja će vam pomoći da dobijete ključne informacije o tome kako pravilno postaviti i voditi svoju affiliate kampanju

Više članaka koji bi Vas mogli zanimati

Koje kampanje su dostupne na našoj mreži?