Metode korištenja affiliate marketinga na globalnim i lokalnim tržištima

Metode korištenja affiliate marketinga na globalnim i lokalnim tržištima

Želite li zarađivati na internetu? Bez odgovarajućih informacija može biti teško. U nastavku smo pripremili više informacija o affiliate marketingu na globalnom i lokalnom tržištu. 

Prihod od prodaje u prosjeku do 17 milijuna dolara.

Amazon je globalno popularan i najpoznatiji prodavač kada govorimo o e-commerce-u. Njegov inventar obuhvaća gotovo 12 milijuna proizvoda u svim segmentima – od elektronike do kozmetike. Na popisu proizvoda pronaći ćete gotovo sve što vam padne na pamet. Svaki sat Amazon generira u prosjeku 17 milijuna dolara prihoda od prodaje, što je u 2020. predstavljalo neto dobit od 386,06 milijardi dolara. 

Zapravo, affiliate partneri(publisheri) zaslužni su za približno 45% Amazonovog tržišnog udjela, s više od 900.000 članova, Amazon Affiliate program jedan je od najvećih affiliate programa. 

Prije nego što dođemo do glavne rasprave, pogledajmo njezine prednosti i nedostatke. 

Prednosti Amazon Affiliate programa: 

  • Besplatno i lako se možete pridružiti programu – sve što trebate učiniti je prijaviti se.  
  • Brend od povjerenja. Korisnici će znati kamo su preusmjereni i neće oklijevati kliknuti na poveznicu. 
  • Beskrajan asortiman proizvoda – dostupno je 12 milijuna proizvoda za promociju, tako da sigurno nećete imati nedostatak u odabiru proizvoda. 
  • Možete odabrati plaćanje putem izravnog depozita, čeka ili Amazon darovne kartice. 
  • Pristup globalnom tržištu. 

Nedostaci Amazon Affiliate programa: 

  • Prihodi su ovisni o kategoriji – provizija za neke kategorije proizvoda može biti prilično niska. Ako posjedujete blog o zdravlju ili kozmetici, na svoj račun možete dobiti svega  1% za prodaju predmeta za osobnu njegu. 
  • Kratko trajanje kolačića – samo 24 sata. To može utjecati na iznos omjera konverzije. 
  • Proizvodi se ne mogu promovirati putem e-pošte. 
  • Velika konkurencija – ova industrija je prevelika i konkurencija je velika pa morate tražiti “uske staze” koje su još preostale kako biste ostvarili što bolji profit. 
  • Ugovor o radu programa Amazon Associates može biti prepreka zbog poteškoća u razumijevanju. Budući da se često ažurira, potrebno ga je pratiti i prilagođavati se.  

 

Što je Amazon Affiliate program?  

Amazon Affiliate program, koji se naziva i Amazon Associates, jedan je od najvećih affiliate programa. 

Kao i u svakom drugom affiliate programu, funkcionalnost se temelji na sličnom principu. Dakle, affiliate marketing je način promoviranja proizvoda tvrtke za proviziju. Drugim riječima, promovirate Amazonove proizvode ili usluge i dobivate postotak od prodaje ako kupac obavi kupovinu. Zahvaljujući ovoj metodi, ne morate kreirati vlastite proizvode ili usluge. 

 

Pridruživanje affiliate programu najprikladnije je za one koji su izgradili svoju publiku. Kroz affiliate marketing, Amazon pomaže svojim izdavačima da unovče svoje web stranice, blogove ili društvene mreže.  

Proces registracije je jednostavan i besplatan. Prije prijave za program potrebno je izraditi funkcionalnu web stranicu sa sadržajem i stečenom publikom. Nakon slanja registracije, vi kao partner(publisher) dobit ćete ID izdavača. Obično je potrebno 1-3 dana da se odobri izdavač. Nakon što se prijavite za Amazon Affiliate program, račun partnera(publishera) je odobren na 180 dana. Tijekom tog razdoblja morate generirati barem jednu narudžbu, inače će vam račun biti otkazan. Zato je potrebno imati strategiju za postizanje prodaje. Čak i nakon što je račun otkazan, moguća je ponovna registracija za program. 

Amazon je proširio program Amazon Associates posebno za influencere. Ako ste vlasnik profila na društvenoj mreži, Amazon Influence Program će vam biti prikladniji. 

Kako funkcionira Amazon Affiliate program? 

Partner(publisher) Amazon Associatesa zarađuju provizije promovirajući proizvode po svom izboru, na svojim web stranicama, koristeći poveznicu na proizvode koji će dovesti posjetitelje na amazon.com. 

Partner(publisher) će dobiti proviziju samo ako kupac klikne na proizvod putem veze tog izdavača. Iznos provizije se izračunava na temelju svih artikala koje je kupac kupio u sljedeća 24 sata. Jednako je trajan i kolačić koji se uklanja u slučaju da korisnik pošalje narudžbu ili ponovno posjeti amazon.com putem veze drugog izdavača. 

Kada korisnik ne klikne putem affiliate poveznice partnera(publishera), ali posjeti amazon.com putem preglednika, partner(publisher) neće dobiti nikakvu proviziju. Ako se korisnik vrati na amazon.com putem affiliate poveznice partnera(publishera), stvara se novi kolačić. 

Može se dogoditi da kupac posjeti amazon.com putem poveznice affiliate partnera(publishera), doda proizvode u svoju košaricu i napusti amazon.com bez dovršetka narudžbe. Izdavač će dobiti proviziju ako je kupac stavio artikl u košaricu tijekom 24 sata od klikanja putem poveznice partnera(publishera) i poslao narudžbu prije isteka trajanja košarice, što je obično nakon 90 dana. 

Partneru(publisheru) se neće dodijeliti provizija sve dok kupac ne obavi kupnju i ista bude uspješno realizirana odnosno dok ne istekne predviđeni vremenski period za povrat.  

Koliko zarađuju partneri(publisheri) programa Affiliate Amazon? 

Ovo pitanje je vjerojatno vama najzanimljivije. Kao partner(publisher) Affiliate Amazon progama, možete zaraditi od $100 pa sve do 6-znamenkastih brojki. 

Prema Glassdor.com, prosječna zarada za affiliate parnera(publisher-a) iznosi $34,255 godišnje . Da bi došli do te zarade, mnogi faktori imaju ujecaj na iznos zarade:  

  • Koliki je promet koji web stranica može očekivati? 
  • Koliko posjetitelja klikne putem affiliate veze? 
  • Koliko posjetitelja zapravo nešto kupi? 
  • Koliki je iznos narudžbe kupca? 
  • I za kraj, ali ne i najmanje važno, kolika je provizija za prodani proizvod? 

Pratite iznos provizije na promovirane proizvode.

U Amazonu je provizija fiksna i podijeljena na temelju odgovarajućih kategorija proizvoda. Kako se visina provizija u tablici može s vremena na vrijeme mijenjati, potrebno ju je pratiti kako biste stalno imali ažurne informacije. 

 

izvor:affiliate-program.amazon.com, updated February 2022

 

Pratite iznos provizije na promovirane proizvode. Ovo je jedan od ključnih parametara u visini zarade. Dakle, iako se proizvodi za zdravlje i osobnu njegu nalaze na vrhu popisa potrebnih proizvoda, njihovu promociju treba dobro razmotriti, budući da imaju jednu od najmanjih provizija. 

Isplate se vrše izravno na račun, putem čeka ili darovne kartice. 

U programu Amazon Affiliate, partner(publisher) dobiva isplatu oko 60 dana nakon kraja mjeseca u kojem je dobio proviziju od prodaje. Dakle, partneru(publisheru) će biti isplaćene provizije za siječanj, u ožujku, dva mjeseca kasnije,. 

Amazon nudi tri načina plaćanja provizija, i to putem izravne uplate na bankovni račun, Amazon darovne kartice ili čeka. Minimalna vrijednost plaćanja za izravnu uplatu na bankovni račun ili poklon karticu je $10. Ako se partner(publisher) odluči za isplatu putem čeka, minimalni iznos je $100. 

Pravila i zahtjevi 

Bez obzira jeste li novi u Amazon Affiliate programu ili ste već nekoliko godina član, Amazonova pravila i zahtjevi moraju se poštovati. Od vas se očekuje da sami proaktivno provjerite i poštujete pravila programa. Ako otkriju da niste postupili u skladu s odredbama i uvjetima, mogu otkazati vaš račun u bilo kojem trenutku. 

Prije nego što počnete s promocijom, trebali biste pročitati njihove upute kako biste smanjili mogućnost zabrane aktivnosti zbog nenamjernog kršenja pravila. Neka od navedenih pravila: 

  • Na web stranici mora biti jasno i točnonavedeno da su promovirani proizvodi uključeni u Amazon Affiliate program. 
  • Promovirajte svoje proizvode autentično – nemojte obmanjivati potencijalne kupce i ne dajte lažne izjave. 
  • Slanje prometa kroz newsletter je zabranjeno – proizvodi se ne mogu uključiti u newsletter. 
  • Prilikom prikaza cijena proizvoda moraju biti prikazani datum i vrijeme posljednjeg ažuriranja. U protivnom je zabranjeno označavati određene cijene proizvoda jer se cijene na Amazonu mogu stalno mijenjati, te razlikovati od onih koje promovirate.
  • Nemojte skraćivati affiliate linkove. 

Pristup globalnom tržištu

Zarađivati ​​na proizvodima na Amazonu i time imati pristup globalnom tržištu zvuči privlačno. Amazon Associates – amazon.com je tvrtka sa sjedištem u SAD-u. Ali ovo nije jedini affiliate program Amazona. Zapravo, Amazon ima affiliate programe u još 11 zemalja uključujući Njemačku, Ujedinjeno Kraljevstvo, Kanadu, Italiju, Francusku, Japan, Kinu, Španjolsku, Indiju, Meksiko i Brazil. Da biste doista mogli zarađivati ​​na globalnom tržištu, potrebno je otvoriti račun na svim tržištima, tj. američki affiliate račun nije automatski valjan na međunarodnom tržištu. Stoga, ako promovirate glazbene instrumente na amazon.com, a španjolski glazbenik klikne na vašu vezu i kupi gitaru na amazon.es, nećete dobiti proviziju od prodaje.

Što učiniti u tom slučaju? Potrebno je otvoriti račun ne samo na američkoj stranici, već i na ostalih 11 Amazonovih međunarodnih stranica. Nepotrebno je stvarati 12 affiliate poveznica na proizvode. Postoje instrumenti osmišljeni kako bi vam omogućili korištenje samo jedne affiliate veze i, na temelju lokacije posjetitelja, oni će ga/nju preusmjeriti na određenu stranicu.

Kao najveći igrač na globalnom tržištu, Amazonova veličina i robusnost mogu uzrokovati mogući neželjeni neuspjeh zbog ogromne konkurencije. Veliki dio informacija ćete morati sami saznati i samostalno pratiti promjene u uvjetima i odredbama, što je rezultat pristupa koji je sve osim individualiziran. Kada imate izravnu i individualnu podršku affiliate mreže, to će vam olakšati život. Time dolazimo do rješenja u vidu korištenja usluga lokalnih affiliate mreža.

Affiliate marketing ne funkcionira samo na Amazonu

Iako je Amazon najveći svjetski prodavač, e-trgovine u Europi za Amazon može biti “samo kap u moru”, a posebno u Srednjoj i Istočnoj Europi(CEE region). Bez sumnje, ovim tržištima također dominiraju veliki i jaki brendovi. Dominantne affiliate podružnice na lokalnom tržištu pokrivene su affiliate mrežom Dognet.

Lokalno, Dognet affiliate mreža pokriva tisuće partnera(publisher-a) i na stotine povezanih e-trgovina (kampanje). Mi smo mreža koja u potpunosti razumije tržišta na kojima djeluje. Najduže poslujemo u Slovačkoj i Češkoj. Mreža je narasla i uključila i druge susjedne zemlje kao što su Mađarska i Poljska, a trenutno djelujemo i u balkanskim zemljama kao što su Rumunjska, Hrvatska, Slovenija, Bugarska i Srbija.

Isplaćeno više od 10 milijuna provizija

Do početka 2022. smo isplatili partnerima(publisher-ima) preko €10 milijuna u provizijama. Od 2013. posredovali smo u realizaciji više od 3.300.000 konverzija s prometom od 211 milijuna. 

Mrežu gradimo na usluzi, komunikaciji, profesionalnosti i dodanoj vrijednosti. To je ono što partneru(publisher-u) i oglašivaču zapravo treba od mreže.

 

Dognet tim

Registracijom na affiliate mrežu Dognet, dobit ćete pristup administraciji u kojoj se možete započeti kreiranje affiliate linkova. U izborniku postoji mogućnost odabira bilo koje kampanje, sa svih tržišta u ponudi.

Kvaliteta pod jednim krovom. U Dognetu ćete pronaći poznate robne marke, visokokvalitetne izdavače, tehnološko rješenje i korisnu podršku. Vaš uspjeh nam je važan. 

Zašto promovirati kampanje putem Dogneta?

Dognet affiliate mreža pokriva više od 900 velikih kampanja iz raznih segmenata – od namještaja i opremana doma do sportskih kampanja. Provizije se unaprijed dogovaraju pojedinačno sa svakim oglašivačem. Za razliku od Amazona, vaša zarada ne ovisi o promoviranoj kategoriji proizvoda. Ako saznamo da su ulja za masažu trenutno tražena, možete birati između nekoliko kampanja koje nude ovaj proizvod. Svaka kampanja ima drugačiju proviziju i na vama je da odaberete.

Zadano vrijeme isteka kolačića je 30 dana. Ako kupac uspješno završi svoju narudžbu za bilo koji proizvod u kampanji na koju će biti preusmjeren putem vaše affiliate poveznice, vaša će se provizija bilježiti ​​tijekom trajanja kreiranog kolačića. Ako korisnik klikne putem vaše affiliate poveznice na kampanju, ne obavi kupovinu i tjedan dana kasnije posjeti e-trgovinu izravno putem preglednika, izvrši narudžbu, vaš kolačić je i dalje prisutan, te vam se bilježi provizija.

Bitan nam je pristup jedan na jedan i briga o našim klijentima. Cjelokupna podrška će vas rado savjetovati i sve objasniti.

 

Brendovi koji nam vjeruju

 

 

Radimo proaktivno. Sve procese na mreži provjeravamo i ručno, i automatski. Mi brinemo o kvaliteti. Trudimo se da konstantno donosimo nova poboljšanja i inovacije. Zato se stotine oglašivača i tisuće partnera(publisher-a) oslanjaju na nas.

Naravno, u mreži imamo pravila i uvjete kojih se treba pridržavati. O svim novostima i promjenama bićete obaviješteni.

Sve što radimo, radimo za vas 💙

U Dognetu je početak rada mnogo lakši nego u Amazonu. Nakon registracije, osigurat ćemo vam sve potrebne materijale za rad. Ukoliko želite, s zadovoljstvom ćemo vam gdje i što možete pronaći. Najbolji način da naučite je da počnete kreirati vlastiti sadržaj na svojoj web stranici. Apsolutno je na vama je koliko ćete vremena i energije uložiti u obavljanje ovih stvari.

Svaki mjesec donosimo novitete za izdavače i oglašivače u kojima ćete saznati zanimljive statistike i informacije s mreže.

Lokalno tržište ima manje konkurentsko okruženje od globalnog tržišta. Kao rezultat toga, postati uspješan partner(publisher) je nešto lakše. Tu smo da vam pomognemo u tome.

Provizije od preko 100 € isplaćujemo odmah po poslanom zahtjevu za isplatu. 

 

Please enter a valid URL and content for your button.

Savjet – kako promovirati kampanje

Dobro je imati već izrađenu web stranicu s prometom kako bi se ubrzao proces registracije. To je također jedan od faktora koji utječe na to kada ćete ostvariti benefite od svog truda.

Možete se registrirati i na samom početku, bez ikakvih uvjeta. Kao i svaki proces, tako i proces pridobijanja vlastite publike zainteresirane za sadržaj koji promovirate može biti dugotrajan i iscrpljujući, no onda kada taj cilj postane povijest, vaš projekat je zreo za ostvarivanje svih očekivanih benefita. 🙂

Usredotočite se na teme koje vas zanimaju, na taj način ćete lakše kreirati željeni sadržaj.

Dakle, osnova je postaviti strategiju i odabrati pravu temu. Na temelju toga odabire se kampanja za promicanje. U Dognetu imate širok raspon kampanja i njihovih proizvoda na koje se možete usredotočiti.

Savjet – kako postaviti affiliate poveznice

Pregledajte članke, preporuke, savjete i trikove te usporedbu proizvoda

Ove vrste objava su najtraženije kada kupac prolazi kroz proces kupovine i odlučuje se za proizvod. Morate ih uvjeriti prilikom odabira i pružiti im sve neophodne informacije, te ih preusmjerite na kampanju u kojoj završavaju kupnju.

Osim affiliate poveznica, dodajte i slike u tekst kako biste privukli pažnju korisnika. Affiliate poveznicu možete “upakirati” u gumbu CTA Go to Shop.

Katalog proizvoda(XML feed)

Možete izraditi katalog proizvoda koristeći XML feed proizvoda koji ćete postaviti na svoju web stranicu.

Banneri

Prazan prostor na svojoj web stranici možete ispuniti odgovarajućim bannerom. Nemojte pretrpavati web stranicu nepotrebno velikim brojem bannera jer na taj način kupac gubi pozornost na značajnim informacijama i može se dogoditi da nakon nekoliko sekundi napusti vašu web stranicu. Također, banneri predstavljaju jedan od čimbenika koji smanjuje vjerodostojnost web stranice u “Googleovim očima”. Radije uzmite banner kao neku vrstu affiliate dodatka.

Društvene mreže

Nemate izrađenu svoju web stranicu, ali vas zanima affiliate marketing? Kampanje možete promovirati i putem affiliate linkova kampanje na društvenim mrežama – Facebook, Instagram, Youtube, Tiktok, Twitter i druge.

Akcije i kuponi za popust

U svom sadržaju možete dodati kampanju koja nudi i popuste uz uporabu kupona, za koji je potrebno istaći kod kupona i period valjanosti koda za popust. U administraciji imate na raspolaganju besplatne kupone koje mogu promovirati i partneri koji  objavljuju sadržaj na svojim portalima/blogovima. 

A sample project at the end

Primjer: 

Pogledajmo jedan primjer koji promovira proizvode s amazon.com, kako kreirati članak i koje kampanje s Dognet-a možete dodati u taj članak. 

bestcovery.com je web stranica s recenzijama i pomaže vam da otkrijete najbolje proizvode u različitim kategorijama. 

 

Iz našeg kuta gledanja, vidimo prednost u gornjem dijelu web stranice, gdje daju informacije da koriste proizvode iz affiliate programa. Ovo je jedan od uvjeta za promociju proizvoda na Amazonu. Nije dobro uhodana praksa koristiti ovu izjavu na CEE tržištu, što je šteta jer povećava transparentnost i vjerodostojnost web stranice. Ova izjava je prikazana na svakoj podstranici. Primjer je vezan za odabir aparata za kavu. 

Bestcovery.com

Prije nego što krenete u kreiranje recenzije, potrebno je odraditi istraživanje o tom proizvodu. Najbolja opcija je napisati recenziju “iz prve ruke”, ukoliko ste imali priliku testirati proizvod. Postoji i opcija kreiranja kvalitetne recenzije i kada nemate mogućnost testiranja proizvoda, a to je da pročitate što više drugih recenzija koje su zasnovane na testiranju proizvoda. Nakon toga, vaš izbor se sužava, kao što je slučaj s ovim člankom, u kojem publisher predstavlja i recenzira sužen izbor vrhunskih aparata za kavu.

Publisher je identificirao svaki od aparata za kavu s atributom koji ga najbolje opisuje, uredno ih poredao jedan pored drugog i dodao sliku aparata za kavu. Cijeli članak sadrži recenziju svih uređaja koje možete vidjeti na slici. Izdavač je postavio gumb “Pogledajte cijelu recenziju” koja vas preusmjerava na recenziju aparata za kavu, na određenoj web-lokaciji. Ispod ovog gumba nalazi se poveznica koja će vas preusmjeriti na određeni proizvod na amazon.com, odakle možete poručiti taj proizvod. 

Ovo je lijep primjer kako se to može učiniti i ovdje, na lokalnom tržištu. Prilikom izrade vaše web stranice, inspirirajte se i nekim stranim web stranicama koje su usmjerene na temu sličnu vašoj. 

Dognet nudi nekoliko kampanja na hrvatskom tržištu koje nude aparate za kavu: Zebra.hr, Electronic-star.hr, Klarstein.hr. Pogledajte sve Dognet kampanje na jednom mjestu.

Ukoliko vas i dalje brine kako odabrati pravi affilaite program za vas ili imate dodatnih pitanja, slobodno nas kontaktirajte na almasiova@dognet.cz ili velasevic@dognet.hr i rado ćemo vam pomoći. 🙂 

Više članaka koji bi Vas mogli zanimati

Koje kampanje su dostupne na našoj mreži?