Kako riješiti različita izvješća (reporting) o affiliate marketingu u Google Analytics 4?

Kako riješiti različita izvješća (reporting) o affiliate marketingu u Google Analytics 4?

(Članak je nastao u suradnji s agencijom 6clickz.)

Google Analytics 4 će u potpunosti zamijeniti svog prethodnika već od 1.7.2023. godine. U Universal Analyticsu (UA/GA3) i dalje ćete pronaći samo povijesne podatke. Mjerenje i bilježenje svih aktivnosti kupaca u e-trgovini bit će zaustavljeno u UA na ovaj datum. Samo GA4 ostaje potpuno aktivan, a podaci iz UA ne mogu se konvertirati i premjestiti u novu verziju.

GA4 funkcionira na drugačijem principu od prethodne verzije. Sva analitika usmjerena je na događaje u kupovnom putu kupca (event-based analytics), dok je UA usmjerena na posjet (session).

U staroj verziji postavljate filtere za snimljene podatke, što u novoj verziji više nije moguće. Izvješća se objavljuju automatski u skladu s UTM parametrima. Zato je još važnije kako ćete ih postaviti.

Može se dogoditi da GA4 pokaže čak i do trećine vrijednosti iz izvora affiliate kampanje u usporedbi s istim razdobljem u UA.

Važno je shvatiti da ovi padovi ne odražavaju negativne promjene u dovedenom poslovanju. Razlike proizlaze iz drugačije logike po kojoj GA4 radi. Uz to treba dodati da, prema iskustvima, većina tvrtki nema potpuno ispravno postavljen GA4. U nastavku ćemo objasniti kako do ovih nesuglasica može doći.

 

Na značajne razlike u izvješćivanju o affiliate marketingu u novom GA4 uglavnom mogu utjecati:

  • Netočna implementacija GA4 koda
  • Netočno postavljeni UTM parametri
  • Neklasificirani resursi pod stavkom “not set”
  • Dodavanje nepraćenih konverzija zbog kolačića (cookies)
  • Odabir modela atribucije (7 dostupnih)
  • GA4 inteligencija, koja sama odlučuje o važnosti pojedinačnih kanala u korisnikovom putu kupnje unutar atribucije cross-channel data-driven.

Detalje tj. pojašnjene o pojedinim točkama možete pronaći u članku agencije 6clickz, koja na svom blogu detaljno obrađuje temu Google Analytics 4.

Kako iz GA4 dobiti realnije brojke?

Nudimo vam 1-minutni video vodič iz 6clickz-a, zahvaljujući kojem možete raditi na realnijim brojevima. Izbjegavate iskrivljene podatke i na taj način dobivate točniji i transparentniji uvid u uspješnost affiliate kampanje.

 

Ovo je nekoliko koraka pomoću kojih ćemo generirati izvješće s prometom (obrtom) iz affiliate kampanje mreže Dognet:

  1. U odjeljku Explorations napravit ćemo novo izvješće.
  2. U Dimenzije ćemo dodati source/medium.
  3. Source/medium dodamo u tablicu ispod Rows.
  4. Postavit ćemo filter gdje će source/medium sadržavati “dgt” ili “dognet“, “dognet.hr“. (Ovisi o integraciji kampanje.)
  5. U Metriku ćemo dodati Purchase revenue i saviti ispod Values.

 

Nakon postavljanja ovih 5 točaka, možete generirati izvješće o prodaji posredovano kroz affiliate kampanju.

Na taj način ćete se približiti vrijednostima koje ste dobivali od izvornog UA. Na taj način možete bolje raditi s cjelokupnom postavkom online marketinškog miksa i učinkovitije oblikovati marketinšku strategiju vaše e-trgovine ili projekta.

 

Prilažemo mišljenja drugih stručnjaka

Google Analytics 4 predstavlja novi pristup web analitici. Donosi nove izazove, posebno za marketinške stručnjake ili vlasnike e-trgovina koji su navikli raditi u Universal Analytics-u. Budući da ova dva alata različito rade s podacima, vrlo je važno da prikazane podatke ne procjenjujete na isti način kao u prethodnoj verziji Google Analytics-a. Preporučujem da ne koristite unaprijed definirana izvješća, već da kreirate izvješća točno prema potrebama vašeg marketinškog miksa, da poznajete definicije metrika i postavite prikaz podataka koji vam odgovara. Vrlo je važno, jer loša interpretacija podataka ili njihovo pogrešno razumijevanje može dovesti do loših odluka. Stoga je sada važno u ovom području educirati se i surađivati ​​sa stručnjacima za analitiku kako biste u startu što bolje postavili GA4 i točno znali što se mjeri, kako se mjeri, kako kreirati izvješća i kako raditi s prikazanim podacima u GA4 sučelju.

Jakub Gombár, co-CEO INVELITY

Ako to još niste učinili, postavite GA4 što prije. Ili još bolje, neka vam to postavi profesionalac. Vi ili vaši marketinški stručnjaci radit ćete s ovim alatom godinama koje dolaze, stoga ga treba pravilno postaviti, a ne samo pro forma. U isto vrijeme, preporučujem da odvojite dovoljno vremena za proučavanje kako se GA4 razlikuje od UA, tako da ne gledate nove metrike pod utjecajem prethodne rutine. Sam princip mjerenja se promijenio, pa više ne možemo očitati te brojke. I na kraju, ali ne manje važno, morate se upoznati s novim GA4 korisničkim sučeljem, koje nažalost nije toliko intuitivno kao UA sučelje.

Ljubomir Štulajter, Performance Marketing Manager VIVANTINA

Ako imate bilo kakvih dodatnih pitanja u vezi prikazivanja partnerskog kanala u vašem GA4, molimo kontaktirajte nas na hello@dognet.com.

 

Petronela Novotná

V rámci affiliate siete Dognet pôsobím ako Country Manager pre Slovensko. Na rozvoji affiliate marketingu na slovenskom a českom trhu pracujem už 7. rok. E-shopom ponúkam možnosť získania nových zákazníkov a predajov čisto na províznom systéme. Vedia tak opäť o niečo lepšie diverzifikovať svoje zdroje zákazníkov a získať reklamný priestor na internete, ktorý by inak nevedeli pokryť. Mojou hlavnou náplňou je obchodná spolupráca, akvizícia a starostlivosť najmä o inzerentov slovenských ale aj mnohých českých kampaní.

Affiliate marketing za e-trgovine
BESPLATNA E-KNJIGA

Affiliate marketing za e-trgovine

Samo ste jedan korak udaljeni od e-knjige koja će vam pomoći da dobijete ključne informacije o tome kako pravilno postaviti i voditi svoju affiliate kampanju

Više članaka koji bi Vas mogli zanimati

Koje kampanje su dostupne na našoj mreži?